Voorwaarden reparatie

Terug naar de klantenservice
Wanneer heeft mijn product gebruikersschade?
Je product heeft gebruikersschade als het niet meer goed werkt, door hoe jij het gebruikt hebt. Als je bijvoorbeeld koffie of water over je laptop gooit, waardoor hij niet meer aangaat. De reparatie van gebruikersschade moet je zelf betalen. Wij of de fabrikant onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun je kiezen of je het wil laten repareren of niet.

Je reparatie kun je eenvoudig aanmelden online retourformulier.
Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?
Niet al onze producten kun je aan ons retourneren. Je begrijpt vast dat je de volgende producten niet retour kunt sturen:

  • Softwarepakketten die zijn geïnstalleerd of geregistreerd, waarvan de verpakking is geopend of de verzegeling is gebroken.
  • Artikelen die vanwege hygiëne niet geruild kunnen worden, zoals in-ear headsets, waarvan de verpakking is geopend of de verzegeling is gebroken.
  • Artikelen die zijn vervaardigd volgens instructies van de klant (maatwerkartikelen).
  • Artikelen die digitaal worden opgeleverd en speciaal voor de klant worden vervaardigd, zoals garantie-uitbreidingen.
  • Artikelen die zakelijk zijn gekocht en waarvan de verpakking is geopend.
Voor software en producten die vanwege hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden, is het belangrijk dat niet alleen de verpakking intact moet zijn, maar ook verzegelingen op de verpakking.
Kan ik ook buiten de fabrieksgarantie mijn product bij Redable laten repareren?
In veel gevallen is dit wel mogelijk en kunnen wij je in ondersteunen. Dit blijft wel volledig afhankelijk van de fabrikant en de opties die zij hierin bieden. De kosten hiervoor moet je zelf betalen. Neem contact op met onze klantenservice voor verdere vragen.
Wat zijn de reparatievoorwaarden?
Binnen de fabrieksgarantie van een product kun je bij ons terecht voor je reparatie.

  • Is je product bij normaal gebruik binnen 14 dagen na aankoop defect? Dan kijken we naar de meest ideale situatie voor jou en lossen dit direct voor je op.
  • Is je product bij normaal gebruik na 14 dagen defect en valt hij binnen de garantieperiode? Dan betreft het een fabricagefout van de fabrikant en is de reparatie kosteloos.
Twijfel je of je product binnen de garantieperiode valt? We kijken graag met je mee, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wat voor soort garantie heb ik?
Het type garantie dat op je product zit, is afhankelijk van het product en de standaard fabrieksgarantie die hierop zit.

  • Carry in garantie. We vragen je om het defecte product naar ons te sturen. Vervolgens wordt het product gerepareerd bij de reparatieservice die de fabrikant aanwijst.
  • On-Site garantie. Hiervoor komt de reparatiedienst van de fabrikant bij jou thuis of op kantoor langs om het product te repareren.
Hoeveel garantie heb ik op mijn product?
Je ontvangt van ons altijd de fabrieksgarantie die op een product zit en uiteraard de wettelijke garantietermijn die voor je aankoop geldt. De fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Neem gerust contact op met onze klantenservice voor vragen over je garantie.