Let op: Door drukte bij onze vervoerders, kunnen zendingen vertraging oplopen.

Retourvoorwaarden

Terug naar de klantenservice
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
We betalen je zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug. Afhankelijk van de betaalmethode of bank kan het tot 3 werkdagen duren voordat het geld op je rekening staat. We betalen je altijd op dezelfde wijze terug, als waarmee je hebt betaald.
Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?
Niet al onze producten kun je aan ons retourneren. Je begrijpt vast dat je de volgende producten niet retour kunt sturen:

  • Softwarepakketten die zijn geïnstalleerd of geregistreerd, waarvan de verpakking is geopend of de verzegeling is gebroken.
  • Artikelen die vanwege hygiëne niet geruild kunnen worden, zoals in-ear headsets, waarvan de verpakking is geopend of de verzegeling is gebroken.
  • Artikelen die zijn vervaardigd volgens instructies van de klant (maatwerkartikelen).
  • Artikelen die digitaal worden opgeleverd en speciaal voor de klant worden vervaardigd, zoals garantie-uitbreidingen.
  • Artikelen die zakelijk zijn gekocht en waarvan de verpakking is geopend.
Voor software en producten die vanwege hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden, is het belangrijk dat niet alleen de verpakking intact moet zijn, maar ook verzegelingen op de verpakking.
Kan ik mijn retour annuleren?
Dat is niet nodig. We annuleren je retouraanvraag automatisch, wanneer we het product niet binnen 14 dagen na aanmelding retour krijgen.
Kan ik één van de producten uit mijn bestelling terugsturen?
Ja, dat kan. Je kunt alle producten los van elkaar retour sturen. Je kunt dit in het online retourformulier aangeven en het product aanmelden.
Krijg ik na retourneren het volledige aankoopbedrag terug?
In de meeste gevallen wel, maar dit is volledig afhankelijk van de staat van je product. Om het volledige aankoopbedrag te kunnen terugbetalen, is het belangrijk dat wij je product in de originele staat en onbeschadigd retour ontvangen. Dan kunnen we iemand anders nog bij maken met dit product.

We bepalen anders aan de hand van de staat van je product wat de waardevermindering wordt.

We vergelijken het altijd met een fysieke winkel, bekijk het product zoals je daar ook zou doen. Haal dus een laptop gerust uit de doos, bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet mee aan het werk.
Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?
We hebben je product dan waarschijnlijk niet in de originele staat of beschadigd retour ontvangen. In dat geval bepalen we de waardevermindering aan de hand van de staat van het product.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Je kunt je retour aanmelden binnen 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen. Vervolgens krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen. Hiervoor heb je twee opties:

  • Je stuurt je product retour en krijgt je geld van ons terug.
  • Je ruilt je product om voor een ander gewenst product. We nemen contact met je op over een eventuele verrekening.
Je kunt je keuze aangeven in het online retourformulier. Wij zullen na 14 dagen je product repareren en gelden de bovenstaande opties niet meer.

Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het Europees modelformulier voor herroeping, om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet.

Het is belangrijk dat je het product in de originele staat en onbeschadigd terug stuurt, om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen.
Wordt mijn product gerepareerd of krijg ik een nieuwe?
Dat is afhankelijk van het product en de meest ideale situatie voor jou. Als je product niet door eigen toedoen en binnen 14 dagen na aankoop stuk gaat, krijg je van ons een nieuw exemplaar. Gaat je product hierna kapot, dan repareren we het product.

Je kunt je retour gemakkelijk aanmelden via het online retourformulier.
Mag ik een Tweedekans-product retourneren?
Ja, dat mag zeker, zolang dit binnen 14 dagen na ontvangst van je aankoop is. Voor volledige terugbetaling moet het product in dezelfde staat verkeren, als toen je hem van ontving. Gaat je Tweedekans-product kapot, dan bieden we je gewoon de standaard garantie die op het product zit.
Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?
Geef dit direct door aan onze klantenservice , dan zorgen we ervoor dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling geleverd krijgt.
Moet ik iets betalen voor het terugsturen van mijn product?
Wij vinden het belangrijk om jou als klant direct te voorzien van het beste advies, zodat je vooraf de juiste keuze maakt. Vanwege de grote impact op het milieu, proberen wij retouren zoveel mogelijk te beperken. De kosten voor het retourneren van producten zijn voor eigen rekening. Er worden natuurlijk geen retourkosten gerekend wanneer je per ongeluk een onjuist of beschadigd item hebt ontvangen.