Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

Terug naar de klantenservice
Alle gegevens bewaren en gebruiken wij niet langer dan strikt noodzakelijk en zullen daarna alle data die wij hebben altijd verwijderen. Of wij gebruiken deze gegevens vervolgens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages.

We houden bepaalde termijnen aan, waarna we jouw gegevens verwijderen. Dit zijn deze termijnen:

  • Telefoongesprekken met onze klantenservice die zijn opgenomen, verwijderen wij standaard na 30 dagen tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.
  • Camerabeelden van ons kantoor bewaren we niet langer dan 4 weken. Tenzij we iets verdachts zien dat moet worden onderzocht of de beelden langer bewaard moeten worden vanwege een wettelijke verplichting.
  • Inactieve accounts verwijderen we standaard na 7 jaar. Na die periode gebruiken we jouw gegevens alleen nog anoniem, voor interne rapportages.
  • Wij moeten van de Belastingdienst onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Na die periode gebruiken we jouw gegevens alleen nog anoniem, voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van jouw aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld het product defect raakt.
  • Als je jouw product door Redable laat repareren of vervangen, bewaren we jouw melding en contactgegevens 7 jaar. Hierna gebruiken we jouw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  • Als je bent ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 7 jaar. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van jouw verzoek.
  • Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we lang en voor onbepaalde tijd.