Corona aanpassingen

Terug naar de klantenservice
Zijn er hygiënische maatregelen met de bezorging?
Ja. De bezorgers houden 1,5 meter afstand, vermijden fysiek contact en zetten het krabbeltje bij aflevering zelf. We vragen jou ook 1,5 meter afstand van onze bezorgers te houden.
Hoe gaat de bezorging nu in zijn werk?
We volgen de RIVM-richtlijnen en nemen samen met onze vervoerders hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. De bezorgers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiënisch mogelijk te werken. De bezorgers houden 1,5 meter afstand, vermijden fysiek contact en zetten het krabbeltje bij aflevering zelf. We vragen jou ook 1,5 meter afstand van onze bezorgers te houden.
Bezorgen jullie nog bestellingen aan huis of op kantoor?
Ja. Wij bezorgen je pakket nog steeds gewoon bij je thuis of bij je op kantoor.
Bezorgen jullie nog steeds de volgende dag?
We doen er alles aan om je pakket nog steeds de volgende dag bij je te bezorgen. Door de strenge maatregelen en drukte, kunnen zendingen vertragen. Ook zitten de vrachtwagens van onze vervoerders nu sneller vol. Hierdoor lukt het niet altijd om je bestelling de volgende dag te bezorgen.
Wordt er bezorgd als ik in quarantaine zit?
Ja. De bezorgers houden afstand bij afleveren of zetten bestellingen bij je voordeur om fysiek contact te vermijden.
Kan ik pakketten nog retourneren bij pakketpunten?
Ja, maar door sluiting van niet-essentiële winkels zijn een deel van de PostNL punten gesloten. Daarom kun je momenteel voor minder retourpunten kiezen dan je van ons gewend bent. Op deze pagina kun je zien welke PostNL afhaalpunten nog open zijn.
Kan het virus via het pakket worden overgedragen?
De kans op besmetting via post of pakket is heel klein, maar we raden je uiteraard aan regelmatig je handen te wassen.